söndag 19 juli 2009

Massor!

Här kommer lite bilder. De kommer från helgen då Kanonsabotören var. Nathalie (Eye´s uppfödare) var här på besök med Spot, Jain och Tea. Vi fick hjälp med lite vallning.
Mira:
Tea!

Tea igen!


Spot!



och Jain!
Sen har vi hunnit med lite annat, men det är dåligt dokumenterat. Belina och jag var i väg tre dagar och tränade för Frida Sundberg. Hon är bra och man får mycket med sig i bagaget hem. Tack Ingela för att du ordnade helgen så bra och extra tack till köket. På lördagen hann Belina med ett litet MH i åskvädret också. Tyvärr råkade vi ut för ett blixtnedslag som dessvärre påverkade henne och vi fick en 3a på skottet sen. Allt annat såg väldigt bra ut innan och jag är väldigt nöjd med resultatet för övrigt.
I veckan var det Agilitykurs för Palle Bjurhagen. Belina och jag fick lite att bita i. Hon i mina armar och jag i problemen. Fick ialla fall klart för mig när jag gjorde rätt och inte och att kunna lita mer på det. Har haft svårt att lita till mig själv och styra upp hunden därför. Får vara nöjd med helgen då vi kom igenom den svåra klass 3 banan på slutet utan att jag slog knut på mig själv.
Eyen har fått vara med lite också. Han var med nåt pass för Frida och skötte sig mycket bra. Han är så fokuserad att jag tror nästan vad som helst skulle kunna hända runt omkring. Där har vi kontakt, koncentration och motivation så det ryker om det. Vi har tränat lite agility också. Ingångar på slalom, tunnlar och kontaktfält. Håller på med lite släppkomando också.
Igår var vi uppe och vallade lite också. Nu var han väldigt sugen på fåren och fick fart på den bruna griniga tackan så det visslade om det. Toppen.



1 kommentar:

  1. Fina kort du har lagt upp! Har dålig koll känner jag. Hoppas träningen gick bra ikväll! Kram Sandra

    SvaraRadera