onsdag 18 mars 2009

Träningshelger!

Det har varit blött, blött, blööööötttt ute. I måndags tränade jag en sväng på HK med Bellis. Hon är så himla med, men mattes stövlar geggade i hop sig med underlaget hela tiden. Körde lite agility och hoppen satt som en smäck! Skitkul. Annars har det varit mest inomhusträning. Bellis och jag har börjat shejpa ordentligt och det har blivit en del riktigt bra saker. Det backandet vi har haft inne, med den säkerheten har jag aldrig haft ens med Garva. Ska bli spännande att se fortsättningen. Vi har fått till riktigt fina snurrar och det var kul att se hur det växte fram. Vi började med att hon tittade åt vänster och jag klickade o.s.v. Till slut hade vi en snurr och det slutade med flyt på snurren. Jag var nog mer förvånad än henne på hur det gick till. Lilla gullpojken har jag inte behövt att gå några mer matcher med. Han är förståndig och en tillsägelse räcker. Hoppas det fortsätter så! Ute har vi kört lite inkallning och lägganden. På HK har vi kört mycket lek och kontaktövningar. Inne har det varit mycket att få flyt på läggandet.

I helgen hade vi besök av Jenny och Jenny. Det blev en promenad i skogen och fika. Det var kul att ni kom förbi. De fyra hundarna kom väl överens. Vi tänkte fika på alltanen men just då kom en rejäl skur.
På fredag åker jag till Flen på en helgkurs för Anna Löfvgren och Stefan Mattsson. Anna har jag tränat för vid flera tillfällen och Stefan har jag träffat förut. Kolla gärna hans hemsida. Där står flera bra tips: Krokasmeden ! Dessutom har jag kommit med på en träningshelg i början av maj för Frida Binett i freestyle. I bland känns det som man har lite flyt själv. Kolla gärna hennes hemsida också och då speciellt hennes filmer: Frida Binette.
Garva har för tillfället lite ömmande rygg. Hon är så himla impulsiv och har svårt att hålla sig stilla. Vi försöker att hon ska springa sig trött på jämna underlag och hon får massor stimulans för huvet men ett, tu, tre så dyker det upp nåt... Det räcker med en snabb rörelse på nån av de andra hundarna och hon vrider sig runt för att se. Nu blir det lite massage ikväll. Lilla bästa snuttan. Det gör så ont i en själv för det finns ingen annan som någonsin kan ta hennes plats i mitt hjärta. Lika jobbig som hon kan vara, lika underbar är hon. Hon lyder alltid på minsta vink vad det än är jag ber henne om. Man säger att det inte finns hundar som är " will to please" men hon är nog så självbelönande som man kan vara. Nog om detta för annars grinar jag igen.
Nu ska jag packa hundgrejor inför helgen. Jag ska få bo hos Åsa och Anders som har Garvas bror Flash. Det ska bli så kul att se er och Flashen igen.
Vallningen ligger på träda just nu men jag hoppas att det är bra för Eyen så att han längtar riktigt,.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Var jätte roligt att komma ut i lördags:D Det gör vi gärna om! Stackars Garva! Du får pussa henne på nosen från mej! Och sen längtar jag tills vi får se ett helt freestyle nummer med dej och Bellis!

    Kram Jennie och Jig-Saw!

    SvaraRadera