onsdag 25 mars 2009

Träningshelg!

Matte tog med lilla söta prinsessan på ärten, Belina och åkte på läger till Flen i helgen. Där skulle vi träna för Anna Löfvgren och Stefan Mattson. Vi fick på hos Åsa och Anders med Flash i deras husvagn. Tack snälla Åsa och Anders för er gästfrihet. Det var så kul att träffa Flashen också. Det är Garvas storebror. Här sitter Belina och jag kan berätta att hon SITTER. Mycket stadgaövningar och krav blev det. Belina har ju svårt att hålla ihop när det blir lite obehagligt och litar då inte riktigt på mig. Jag hade bestämt innan att få ut så mycket som möjligt av helgen och gick då verkligen in för att ta våra svårigheter vi har. Lyckades få en god balans mellan utförandet och krav tycker jag. Jag vill ha kvar hennes ljuvliga attityd men med större säkerhet. Kan vi bara få till den där tandvisningen så är vi väldigt nära en tävling. Det var fler belgare med, även om schäfern dominerade. Vi jobbade mycket med relation och då bland annat i leken. All lek tillsammans med dig! Den här terven kom från Katrineholm tror jag. Det var många trevliga kurskamrater.
Här har vi en liten Lappsk vallhund i glad lek med sin matte.
Vi hade förmånen att få se när Stefan (Krokasmedens kennel) arbetade med hundar som gjorde utfall. Jag har filmat lite som jag ska redigera och presentera vid ett annat tillfälle.
Summa summarum så var det en mycket givande helg. Anna har jag tränat för mycket förut och jag tar alla tillfällen till att få möjlighet att träna för henne.
Tack Anna, Stefan, Åsa, Anders, Flens BK och alla trevliga kurskamrater för en givande helg!


1 kommentar:

  1. Ska bli så roligt att få ta del av det du tog med dig hem från kursen.
    Kramar Eva o hundar

    SvaraRadera