måndag 2 februari 2009

Belina hos Ingela!

Söndag morgon 1/2 kl. 9.00 piiip svängde jag in på Ingelas gård med en som vanligt åksjuk hundstackare. Det kommer liksom i bägge ändar på henne och det tar ett tag innan hon hämtar sig. Hon har börjat bli riktigt förtjust i andra hundar, men har ett lite vakande öga bakåt.

FF börjar funka riktigt bra. Hon har en fin position och raka sättanden även i svängar. Jag får jobba med lite saker:
  • Kroppshållningen, rak i axlar och nacke.
  • Jobba mer med vänster hand och belöna utifrån.

Hon har lite svårt att koncentrera sig längre sträckor då hon vill ha koll på omgivningen och då är jag gärna där och sneglar.

Läggande under gång var länge sen vi tränade och hon har lite jobbigt att få ner kroppen. Jag vill gärna att hon faller platt så vi belönade in lite rena lägganden. Noga för mig där också att inte titta ut henne för då kommer hon snett. Lita på hunden sa Ingela och nedrar vad fint hon la sig.

Inkallningen har varit svår då hon tycker matte är långt borta när jag går över 20 m. Belöning bakåt funkade bra. Jag trodde hon skulle hinna tappa fokuset på trasan men det gjorde hon inte.

Hoppet är riktigt bra och nu ska vi slipa på ingångarna.

För första gången tog Belina för sig och ville hälsa på flera av hundarna. Förut har jag låtit henne ta för sig lite för att hon skulle växa och det har varit bra för henne, men nu får jag nog gå in och säga till henne att hon får lugna sig med det.

Inför nästa pass: Gå rakt och lita på hunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar