torsdag 12 februari 2009

Veterinären!

I morse var vi hos veterinären Garva, Belina och jag. Belina skulle H/D röntgas och så ville jag kolla upp Garvas rygg som ömmar. Nu är det vila och Rimadyl som gäller samt röntgen nästa vecka. Håll tummarna för oss så att det bara är nån sträckning. Eyen ute i snön!

Garva blir sur på bollen för snöret har fastnat på hennes tass

Nu lossnade den. Min vackra tant!

Belina låg och sov hela dan efter lugnande sprutan.
I går kväll var det träning i köket igen. Alla hade gjort stora framsteg. Eye hade fantatiskt snabba läggande. Belina går fint ut till target och är så stolt över sig själv. Hon var mallig hela kvällen sen och avslutade med att sno benet av Garva!!!! De ni. Nu ska jag koka lite te mot den där förbannade hostan. Personalen på röntgen var vänliga att sköta allt själva för de insåg att om jag hade hållt i med den hostan så hade det inte blivit några bra bilder.

1 kommentar:

  1. Helen! Vi håller alla tummar och klor att Garva ska vara helt frisk :-)
    Eva, Lasso o Paxa

    SvaraRadera