onsdag 11 februari 2009

SJUK!


Vad annat kan man säga än att det är pest och pina att va sjuk. Tur att man bor som man bor så att hundarna får sin motion iallafall även om matte är sängliggande. Lite annat har det blivit ändå. Litteraturläsning om operant betingning och lite klickerträning.

Belina: Mål, gå till target (plastlock) 5 meter bort. Hon fick klick när hon nosar på target precis framför henne, 5 repetitioner. Steg två, target 3 meter bort och 5 repetitioner. Sen 5 meter bort och 5 repetitioner. Allt med full pott och där avslutade vi. Tills nästa tillfälle ska det bli kul att se hur mycket hon kom ihåg.

Garva: Mål: Gå till target meter ut utan att plocka upp locket. ( Har haft problem med det tidigare så jag kända att vi fick starta från scratch) Steg ett höll jag i targeten och belönade när hon nosade. 5 rep. Steg två precis framför henne på golvet och hon lyckades 4 gånger av fem. Steg tre, target 3 meter bort. Full pott. Steg fyra med target 5 m bort. Första vart ett upplock men då blev hon utan belöning och resterande tog hon.

Eye: Läggande på avstånd, (han har gått in till min sida när jag sagt ligg) Steg ett väntade jag till han la sig själv utan kommando och belönade. gjorde fyra repetitioner och avslutade där. Lättare att frisheipa med en valp.

Känns kul att utveckla klickningen mera och ska försöka göra det fullt ut. Skönt att men kan göra någon nytta med hundarna fast men är sjuk.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för länken och kommentaren!
    Jag glömde säga att jag följde ditt råd ang. kursen och registrerade mig igår!

    Supertack!
    Nu ska vi slipa till oss ytterligare :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Helen,
    nu har jag lagt in mina bilder som vi pratade om tidigare. Du är så strukturerad i din träning, du inspirerar mej. Tack! Hoppas att du snart blir bättre. Vi kanske kan träna nåt i helgen? Vi hörs! /Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är klickerträning skoj? En hel del böcker och artiklar plöjs igenom här med ;)

    Roligt att träningen går bra!

    Kram Therese och hundarna

    SvaraRadera