lördag 21 februari 2009

Nattliga äventyr!

Strax före 23.00 inatt ringde en granne och undrade om vi sett hans svarta blandis hanne. Han och deras andra hund hade varit ute på eget upptåg på dan men tiken hade kommit hem själv. Jag klädde på mig och gav mig ut med Belina i mörkret. När vi gått någon kilometer så gav hon én tydlig markering. Jag ringde grannen som kom med bilen. När han kliver ur och går ner mot där Belina markerar så flyger det upp två änder. Hon är en riktig allround hund den där Bellis. Hon vallar får, driver rådjur till mig och ställer änder.
Någon Cosmos hittade vi tyvärr inte. Vi gick ett par kilometer till men det var lite mycket vildsvin som rörde på sig för att vi skulle våga fortsätta. I dag fortsatt vi sökandet. Då hade jag med alla tre hundarna. Vi hittade spåren där hundarna hade gått tillsammans men inga där hans spår är själva. Han är fortfarande inte hittad. Han kan ha stött på vildsvin eller annat vilt och blivit skrämd eller så har någon plockat upp honom.

Mina hundar och jag har i dag tränat på att gå kopplade. Inte det lättaste med tre stycken som knappt är kopplade någon gång. Vet inte hur många gånger jag fick trassla ut kopplen men till slut gick det riktigt hyffsat. Vi gick förbi grannans bagge i en fin kontaktbar flock. Kändes bra. Nu ska vi gå en bit med koppel varje dag för det kommer dagar när dom behöver vara kopplade.'

Tack alla goda vänner för erat stöd gällande Garva. Det känns så skönt när ni tänker på oss. Kram på er! Kan tillägga att Garva är vid gott mod just nu. Täcket hon har (Back on track) verkar fungera.

1 kommentar:

  1. Hej! Vill höra om Cosmos har kommit tillrätta ännu? Hoppas det!!

    Kram Eva

    SvaraRadera