tisdag 3 februari 2009

Träning på hemmaplan!

Lilla, söta Belina förra hösten.I går, 2/2, blev det inte något av med någon träning. Garva var dålig i magen eftersom hennes matte hade slarvat med att kolla vad de fick för ben i hundgården. Det hon fick var nog en fin stek i stället.... måste få belysning uppsatt så man ser vad man pysslar med. Var hemma tidigt så vi var ute tre timmar iallafall och hundarna hjälpte mig med fåren.
I dag har Belina tränat apportering. Hon har själv valt apport. Det blev ett handtag till en kylväska och det var inte så litet heller. Från att inte vilja bära något går hon numer kring med en ca 40 cm lång plastbit i munnen. Efter att hon varit ute precis hela dagen och två timmar av det var långpromenad i övre hagmarkerna så somnade hon som klubbad efter träningen. Märker att hon börjar gå upp i vikt. Skönt, då jag varit orolig.
Eyen har kört sitt och ligg med stanna kvar. Han fixar det riktigt bra. Nu ska vi gå in för läggande på håll. Nu när jag säger ligg när han är en bit bort, kommer han som ett skott och slänger sig vid mina fötter. Har han lärt sig nåt så har han och det var ju där vi började träna ligg.
Garva är fortfarande däst efter den stora köttbiten, så efter sin långprommis så fick hon en morot att gnaga på i stället för middag vilket hon verkade nöjd med.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att hon så gärna tar apporten nu! Eller vad det nu är hon väljer. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har avslappad inställning till apporteringen, går säkert bra framöver. Belina kommer att bli en superduktig hund tror jag. Tänk vilken skillnad mot i höstas.

    SvaraRadera