torsdag 5 februari 2009



Gårdagens träning var förlagd inomhus och i stallet. Det var becksvart när jag kom från jobbet. Positioner för alla tre.

Idag var jag på hundklubben och tränade.

Belina: Först lite handling i agilityn. Jag försöker hitta min position gentemot henne. Hon är duktig när jag gör rätt. Sen FF och jag gick rakt och alltså gick hon bra. Simpelt! Belöning från vänster och hon fick raka lägganden. Simpelt! Inkallning med belöning bakifrån och hon satt som en staty. Simpelt! Hunden är duktig som bara den men väldigt signalkänslig, alltså måste jag vara mycket noggrann i det jag gör. Enkel ekvation, men det är svårt att upptäcka själv. Tack Ingela) Hade klicker och det är den bästa belöningsmetoden för henne då hon är så kvick.

Garva fick köra rutan. När jag belönar med föremål i rutan så kopplar hon på näsan och börjar snurra. Har tagit bort det och belönar från mig. Då använder hon ögonen och kommer i en bättre position. Hon var väldigt lagom i tempramentet i dag och jag fick ut väldigt mycket av dagens träning. Körde apporteringsövningar och det vart inte något tugg :)

Eyen är en liten pärla. Idag fick han hälsa på tre nya hundar. Lite läskigt, men han skötte sig fint. Vi kunde sen träna bredvid dom. Lite FF, sitt, ligg och stanna kvarövningar. Han är himla positiv och försöker lösa situationer själv. "Vad var det nu det där betydde? Jag provar så här! Hmm, nu kom klicket, jippie...belöning." När vi kom hem körde vi lite till ute. Kom på att ordet stanna har han lärt sig. Vad förvånad jag blev när jag sa stanna när han var på väg mot mig och han ställde sig som en stenstod.

Efter träningen blev det lunch med Eva. Tack för trevligt sällskap!

2 kommentarer:

  1. Inte visste jag om att du fanns i bloggvärlden!!! Att du inte talat om det för mig tidigare;) Härligt att se att det tränas för fullt, det är samma sak på dennna ön... Full fart hela tiden.
    Oska och jag ska debutera elitlydnaden nu i april och även köra högre klass spår samma månad (lite har jag och jobba med) sen så är det ju jäkligt kul med agility också så den banan har vi varit och nosat på också...
    Ha det så gott så syns vi i sommar.
    Kram Annelie, Limbo & Oska

    SvaraRadera
  2. Föresten... Du é utmanad. Kolla min blogg

    SvaraRadera